17. maj 2010
Nyhedsbrev fra PACKobserver.dk
Forsiden
Branchens vigtige begivenheder? Hold dig opdateret under punkterne:
•
Aktuelle messer
•
Konferencer og
seminarer
Artikler du ikke fik læst? Find alle i:
•
Artikelarkivet
Interesseret i at læse om produktion af fødevarer? Besøg:
FOODobserver.dk
Papirgrossist går ind på emballagemarkedet
17.05.10: Det er ikke hver dag der kommer en ny stor spiller på banen i emballagemarkedet. Men det gør der i dag, hvor Map Danmark, den danske del af Europas største papirgrossist, Antalis, lancerer sin nye satsning på standardemballager med et omfattende katalog, en ambitiøs målsætning og et fintmasket distributionsnet.
Læs mere
Fra tema Emballager
Tulip sender konservesdåsens afløser på markedet
17.05.10:
Den har været længe undervejs, den plastdåse, som det for mere end tre år siden forlød at Tulip Food Company ville sende på markedet til erstatning for i hvert fald nogle af de metaldåser, som virksomheden benytter til eksport af en række forskellige svinekødsprodukter til bl.a. det britiske og en række oversøiske markeder. Men nu er den her - klar til at indtage verden.
Læs mere
Maksimal beskyttelse og dog nem at åbne
17.05.10:
Produktbeskyttelse er altafgørende for emballering af fersk kød for at sikre, at de følsomme produkter kommer i forbrugerens besiddelse uden at være blevet beskadiget. På den anden side ønsker forbrugerne at kunne åbne emballagerne nemt og uden at skulle benytte kniv eller saks. Emballagevirksomheden Südpack løste ifølge egne oplysninger det problem lige i rette tid til at kunne vise en ny løsning kaldet SafePell TT på den netop afholdte IFFA-messe.
Læs mere
Metalliseret løsning bidrager til grønne bestræbelser
17.05.10:
Den store konfektureproducent Cadbury, der tidligere på året som bekendt blev del af Kraft Foods, lancerede allerede i 2007 sin klimastrategi, der med reference til koncernens lilla logo-farve kom til at hedde ”Purple Goes Green”. Strategien indeholder bl.a. reduktion fra emballagematerialer, og det betyder, at man nu har valgt at pakke sit mærkevareprodukt, Flake, beregnet for det australske og de asiatiske markeder, i en metalliseret, biodnedbrydelig NatureFlex NM-film fra Innovia Films.
Læs mere
Enkeltbølge i opskummet materiale
11.05.10:
Produktet ”Well-Aire” lanceres nu af Sealed Air som et godt alternativ til enkelbølge, dvs. bølgepap, hvor den riflede fluting udgør den ene side. Det nye materiale, der er produceret som såkaldt "fluted foam", er også riflet på den ene side og har dermed samme udseende.
Læs mere
Papirbaseret laminat til prisbelønnet ost
07.05.10:
Milk Link, som er Storbritanniens førende mejeri-kooperativ lancerede for nylig et nyt og større format af deres prisbelønnede Tickler Extra Mature Cheddar, og det gjorde man bl.a. ved at benytte et af Amcors nye materialer.
Læs mere
Fra tema Mærkning
Sikrer mod fup-vine i fup-forklædninger
07.05.10:
Individuel produktmærkning med et koncept fra tesa scribos beskytter ifølge virksomheden detailhandlere og forbrugere imod forfalskede vine og spirituosa, samtidig med at mærkevarens gode navn, rygte - og værdi også beskyttes. Tilmed åbner teknologien op for nye muligheder, når det gælder tiltag omkring kundeloyalitet. Og også for logistikkæden skal der være en sidegevinst i form af øget gennemsigtighed.
Læs mere
Ændring af dit abonnement
Afmeld nyhedsbrev